måndag 27 maj 2013

Revo Toro 51hs!!!





Äntligen har Jocke förstått vilken rulle man ska ha när man fiskar, nämligen en Revo Toro 51hs...
Allt började med en riktigt, riktigt, riktigt välplanerad tripp till fiskeaffären i Ullared där Jocke hade lagt undan en rulle och ett spö till förmånligt pris. Ah, jag skojar inte, men även om det va otroligt välplanerat, ja faktiskt ända in i minsta detalj, så känner jag att nästa gång så kan vi nog planera resan till Ullared ännu bättre;) Nog om detta.

Att Jocke skulle köpa just en Revo var ingen direkt överraskning med tanke på att både jag och Kaij har haft denna som i stort sätt enda alternativ till det tyngre fisket efter gädda. I vissa fall skulle man lätt kunna skylla på det som i folkmun brukar kallas för grupptryck, men jag vet att i just detta fall handlar det snarare om sunt förnuft och en stor portion vetenskap. Och det känns såklart extra kul när poletten väl trillar ner hos folk i sin absoluta närhet:) Och när den väl hade trillat ner så kunde fiskepasset inte vänta på sig, så på lördag morgon kl05 åkte vi iväg till mossjön för att ta oskulden på Jocke`s nya prylar. Jag tror inte att jag ska berätta hur trippen började rent fiskemässigt men kan säga att på väg till sjön så fick vi skåda ett antal vildsvin som sprang över en åker och det kändes såklart väldigt bra att inte vi var dom ända svinen som var uppe så tidigt på morgonen:)

På väg ut över sjön så säger vi till varandra att:
- När vi väl hittar gäddan så stannar vi där och nöter, eller hur?!
-Ah, de gör vi, säger vi i mun på varandra.
Detta var givetvis en överenskommelse som vi bröt mot direkt utan att ens fundera över det. Efter första landade gäddan åkte vi lugnt vidare till "bättre" fiske någon annanstans. Och i slutet av dagen kunde vi inget annat än att konstatera att vi skulle gjort som vi sagt. Vi skulle stannat där vi drog den första gäddan för det va ju när vi kom tillbaka till den platsen i slutet av vårt fiskepass som vi drog resten av gäddorna, dvs resterande sex gäddor. Det ger ett slutresultat på sju landade gäddor och ett flertal hugg. Detta med den beryktade nordanvinden som tydligen skall göra gäddorna helt ointresserade...

Även denna dag var det grönt bete som regerade i mossjön vilket kan vara ett tips värt att ta del av. Att jag också landade en gädda på första kastet med min Buster Jerk signatur abborre är kanske inte lika intressant för er som det är kul för mig.
Banditerna hälsar!!!

//Westy



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar