tisdag 14 maj 2013

Torsk på gädda...





Mete eller jerkfiske va det som gällde idag söndagen den 12Maj 2013 kl 15:00...

Kaijans väderapp hade tydligen varit ute och slarvat på lördagskvällen då den utlovade strålande sol fast regnet stod som spön i backen, men vad gör väl detta när det rycker i fisketarmen? Det finns inga dåliga väder eller kläder eller vad det nu kan vara, fiska kan man alltid göra. Att jag dessutom var så pass förkyld att jag stundtals skådade döden i vitögat hindrade inte mig från att trotsa alla läkarordinationer, -Vi ska fiska!!!
Och fisket började redan då vi vittjade mörtstugan, det blev en  jackpott, den va bokstavligt talat fullproppad av feta mörtar och vi bestämde oss för att lämna allt vad jerkprylar heter i bilen. Nu va det bara mete som gällde:)
Påväg till sjön fick vindrutetorkarna jobba för fullt men väl framme så började det spricka upp och Kaijans väderapp hade väl kanske börjat nyktra till en aning. Jocke och Kaij körde flöte och jag körde med paravan vilket va helt nytt för mig. Trots en viss tvivel på paravanen så small det till efter bara ett par minuter och första gäddan var ett faktum. Sen blev det 7st till i båten och bl.a ett nytt PB för mig på 4,6 vilket givetvis är sköj som tusan.
Runt 22.00 tiden så ville tydligen Jocke hem för då slog han sönder Kaijs baitrunner rulle och utan en reservrulle i båten så fick han ju som han ville. Jag hade ändå tyckt det vore bättre om vi pratade med varandra, vill man hem så kan man ju bara säga det;) Sen hade vi svårt att bestämma om vi skulle paddla eller ro hem och med tanke på att det tog sån jäkla tid att komma hem så kanske vi skulle paddlat ändå. Jag klev innanför dörren kl 00:03 och med tanke på att jag skulle upp kl 05:50 så gjorde sig döden påmind igen...
Hur som helst så va det en helt underbar dag på sjön med mina fina fiskekompisar och jag kan inte annat än att längta efter nästa fiskepass med banditerna.

//Westy



1 kommentar: