tisdag 25 juni 2013

Julafton den 24 Juni!!!





                                               
Precis som ett litet barn dagarna innan julafton hade jag suttit och väntat otåligt på att det skulle plinga på mobilen. Inte för att det tog så lång tid egentligen, men alla vet ju hur det är när man längtar efter något speciellt. (Inte så konstigt att folk tar överdos, ja om det nu är sånt man längtar efter)...

Nu vet jag inte varför jag skrev det där sista, men ville nog bara göra det tydligt för er hur det har känts dom senaste dagarna. Och enligt min älskade livskamrat här hemma så har jag nog tagit min överdos. För när paketet väl landade på vårt köksbord så har nämligen allt annat varit sekundärt. Mina barn har inte fått någon mat, jag har inte borstat deras tänder och jag vet faktiskt knappt om dom är hemma. Men va fan dom är 6år respektive 3år så dom borde ju klara sig själva några dagar.  Mitt skägg har vuxit sig långt och yvigt, och jag kan snart lägga mina ögonbryn bakom öronen. Min kropp är utmärglad så till den grad att jag skulle kunna ställa upp i castingen till filmen "Maskininsten" och bli ratad för att jag är för smal. Batteriet till min mobil är urladdat och på diskbänken står ett durkslag på snedden. Listan kan göras längre.

Men istället har jag suttit och luktat på mina nya söderjiggar så att jag blivit helt yr i huvudet, vevat på mina rullar, tillverkat taffsar och stingers så att fingrarna blöder. Och nu är det dessutom inbokat dubbla fiskepass till helgen. AAAAAHHHHHÖÖÖÖÖHHHEEEHHH, kan någon ringa 112!!!

Ja, skämt kan man ju göra i oändlighet, men nu orkar jag fan inte göra det längre, så jag går oavkortat till min beställningslista som består av följande:

1.   Shimano DL6000RA Baitrunner rulle
2.   ABU Cardinal Sorön STX 40
3.   7st väl utvalda söderjiggar
4.   Gamakatsu Xtra-Strong jiggskallar 10, 15 och 20 gram i storlek 10/0 och 12/0
5.   Fortress leader 25kg
6.   Drennan 7strand wire-15 28lbs
7.   Drennan wirelås- 28/40
8.   Westin Platypus "Official Roach" 160mm 57gram (Ett enligt mig givet bete i boxen).
9.   Gamakatsu Treble Twinex Stl.6
10. Savage Gear Vertical kit 40pcs
11. BFT crosslock & swivel, Pike - 5pack
12. BFT Crane swivel stainless, 100lb stl 6
13. Gamakutsu 23ns treble, Magic eye stl 4/0

Jag beställde mina grejer från söders sportfiskeprylar och det verkar vara ett riktigt bra gäng som jobbar där. Jag har beställt grejer hos dom tidigare och dom är väldigt lätta att ha att göra med både via mejl och telefon.
VAD kan man mer önska som kund?!
Att dom sen spolade på gratis lina på båda mina rullar ger ju bara en extra guldstjärna i kanten.
Detta kan ju tolkas som rent rövslickeri, fjäsk eller vad fan man nu vill kalla det. Men faktum är att jag tycker det är viktigt att man framhäver god service och kunnig personal. Världen kryllar inte direkt av vänliga bemötanden, eller?

Om inte jag får fisk med hjälp av dom här prylarna så ska jag sadla om och börja samla på tandsten eller något annat intressant...

http://www.sportfiskeprylar.se/sv/index.html 


"Rock on"


//westy

1 kommentar: